Televizoarele 3D incep, incet dar sigur, sa apuna. Ce se va intampla cu realitatea virtuala?

Aflate la mare cautare in urma cu cativa ani, televizoarele 3D nu mai sunt atat de bine vazute de catre consumatori. Nu o spunem noi sau alte publicatii de specialitate ci o spun chiar cifrele, producatorii declarandu-se destul de nemultumiti de trendul curent.

Daca dam putin timpul inapoi si privim situatia din anul 2009-2010, televizoarele 3D erau lansate cu surle si trambite. Au prins extrem de bine si tot mai multi isi imaginau cu casa lor poate deveni un veritabil cinema 3D. Cu toate astea, realizarile companiilor producatoare de televizoare 3D parca nu au fost la inaltime iar numeroasele motive practice de utilizare a unor astfel de televizoare par sa fi condus si ele catre prabusirea pietei.

In clipa de fata, niciun mare producator de televizoare SMART nu a mai inclus in oferta sa si modele 3D actualizate. Pana in aceasta luna, doar Sony si LG au mai produs televizoare 3D, insa si ei se vor alinia conceputului curent patentat de Samsung, acela de a se miza mai mult pe functionalitatilor SMART decat pe cele 3D.

Samsung, Sharp sau Panasonic nici nu vor sa mai auda despre tehnologia 3D, tehnologie pe care au declarat-o falimentara. De la Avatar, punctul de debut al televizoarelor 3D pe marile piete, si pana in prezent, niciun film sau serial nu a reusit sa ne mai tenteze in a achizitiona un televizor 3D. Chiar daca ESPN sau DirecTV si-au aratat muschii incercand transmisiile 3D, publicul nu a fost impresionat si a ramas fidel televizoarelor clasice.

De fapt, in momentul de fata nu mai exista canale cu rating in format 3D, piata prapusindu-se in cel mai vizibil mod. Doar fanaticii si cei care vor un produs nonconformism mai cauta televizoare 3D, insa paleta de produse incepe sa se restranga, in acest moment fiind vandabile doar modele din 2015 si 2016.

Samsung a pus punctul pe I in cursul anului trecut, atunci cand a declarat ca nu va mai investi in dezvoltarea tehnologiei 3D. Totusi, filme vor mai aparea in format 3D, insa mai degraba pentru cei care ajung in cinema, asa cum s-a intamplat, de exemplu, cu Star Wars The Force Akakens, un adevarat boom al cinematografiei de anul trecut.

Si totusi, ce a condus la prabusirea pietei televizoarelor 3D? Noi suntem de parere ca nevoia purtarii ochelarilor specifici, o investitie in plus pentru consumatori dar si un detaliu lipsit de spirit practic de cele mai multe ori. In aceasta situatie se afla si ochelarii de realitate virtuala, deci la ce sa ne asteptam in cazul lor? Ramane de vazut 🙂

Spune-ne părerea ta! :)

Lasa un raspuns

40 − 32 =

Login/Register access is temporary disabled